CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, March 9, 2011

kisah yang terkasih. Auww!

Assalamualaikum wbt..

Eh apasal ah sejak dua menjak dan bermenjak-menjak ni aku suka guna perkataan auww!? Adakah menunjukkan tahap kegedikan meningkat-ningkat ataupun tahap kegembiraan yang melampau-lampau? Please somenone buatkan thesis about me. ;p

Okey, just ignore the silly things. By the way, keseluruhan family aku tak suka kucing. Bukan lah tak suka haiwan kesayangan Kekasih Allah, tetapi kami satu family malas nak membelanya kecuali abah aku dengan adik aku yang bongsu dat we called him as adik.
Aku ingat lagi, when i was 15 years old..Masa tu abah antar aku pergi tusyen, sekali masa nak pick up aku balik rumah, terjumpa sekor anak kucing yang agak sweet-sweet orange macam tu. So, abah aku kutip dan buang   bawak balik rumah. Siap mandikan, syampukan, sabun segala bagai la. Nasib baik tak ambik skirt baby je buat baju. =.=

Tengahari tu, mak aku pergi buang dekat pasar ikan. =.= Kesian kucing tu.. Penat je abah mandikan kucing tu dengan kasih sayang,auww! See, mak dengan abah totally berbeza. Abah cakap sangat banyak, mak seorang pendiam, tapi stil kekal lagi hidup bersama selama 23 tahun. wooo, jeles. Aku yang baru nak masuk 5 bulan ni pun ntah ke mana, :(


Tapi ntah macamna, hari tu ada seekor kucing putih yang sangat comei, super duper aktif dan sangat menikus. Erk, menikus tu istilah stendet ke? Lantas, abah amik keputusan nak bela kucing tu. Mula-mula mak aku tak setuju, hasil proses pujuk memujuk tarik menarik maka mak aku mengalah. Oyeah, dah ada ahli keluarga baru! Adik apa lagi, tiap-tiap malam pon nak tido dengan puteh tu. :)

Sekarang bukan main lagi mak aku, belikan makanan lebat bulu la, makanan aktif la, whiskes la, suapkan ubat la.. Kalau puteh demam, mak aku yang beria-ria suruh bawak pergi klinik sekarang. Kihkihkih. Hebat betul puteh amik hati mak aku. :)

Mata puteh kaler biru!


Psst : Hari tu ada kawan mak aku nak beli puteh harga RM500, pleaseeee jangan jual.
Mood : rindu puteh ;(


Till then, bai.

1 comment:

man yusoef said...

jual la, jual la...ape lagi...hahhaha