CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, March 10, 2011

Cikgu Lini Edisi Balik Kampung

Assalamualaikum wbt...


Petang itu cuaca agak suam-suam kuku. Mata yang mula melayu ditiup hembusan bayu kolej enam, UPM di ditenyeh-tenyeh lembut. Pergi ko setan, jangan ganggu mataku yang bundar santek ini. Auww!


Telefon bimbit model E46 itu di capai..Tett..tettt..tettt..

"Assalamualaikum ma..."

"Waalaikumussalam, ha kaklong, bakpo lamo tok tepom ni? Sehat ko?" *kantoi disitu..kehkehkeh.

"Sehat Alhamdulillah..Ma sehat ko? Abah? Adik-adik? Puteh?"

"Ho la, Alhamdulillah sehat belako sini nyo. Bereh ko kaklong dok denu? duit ado lagi?" *ayat-ayat tacing mula dileluarkan..

Sambil check purse, ada 2 henggit...
 " Ado lagi ma, toksoh bimbe la. Duit dale ASB ado lagi sepuloh juta. hehe.."


Then, bla..bla..bla....

"Ma, sero teringat ko rumoh la, nok balik jah sero. Hari tu ado cheting nga pesa ( merujuk kepada abg sepupu ), dio oyak nak balik kapum. Nok ngekor dio la nanti.."

" Oloh, tok payoh la baliknyo, dok study sano la, balik pun buke bukok buku pom. Bule depe stat final doh key?"

" Tapi ma, nok balik jugak kalu pesa balik. Deh deh deh? Plissssssss...Rindu yang teramat sangat ni...."

" Hola hola, baliklah."


Yang menjadi masalahnya adakah encik pesa jadi balik? Silalah doa-doa untuk aku yek. Oho, rindu weh, dah sebulan lebih kat sini ni. Apa khabar la cik puteh aku kat kapung sana? Cukup makan ke tak, bulu-bulu luruh ke tak.. Ahaiii...Apa khabar la family aku..Sumpah tak tahan omsick disini!


Ayu pulak budak dalam gambar ni. Kehkehkeh.


Till then, bai!

6 comments:

zakiah ghani said...

yak,comey molep cikgu lini kito.. hehe... xsoh kelik2 la.. keh2.. ak steady jah =)

lini hasnan said...

haha.mu takpo sokmo tubik datim yah oi.heehehe

tenangsudey said...

thanks lini.. sedih jugak terima berita kematian junior utp tuh..

lini hasnan said...

itulah, qada dan qadar Ilahi, takdak sape yang boleh bantah. :)

zakiah ghani said...

datim mn gak,gewe2 xdop sini.. haha

padlie said...

Balik kampung nak main banjir ko?

Untungnya Air Asia..