CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, March 24, 2011

Isu bunuh diri. Haiya!

Assalamualaikum wbt...

Hari ni seharian gua dekat fakulti. Penat seyh buat bisnes restaurant ni tapi Alhamdulillah ramai orang..jualan pun licin =.= Balik je dari bilik, incik bapak kol gua. Macam biasa la, tanya khabar, tanya kesihatan poket, puung pang pung pang sampai lah tetiba bapak gua cakap ada 2 hot story.

Gua tanya, "gapo abah?".


Jawab bapak gua, "Angah, terlepas flight marin, sankut jem di klang." Kehkehkeh, bapak gua siap gelak lagi wei.

"La, yoko? ololo, sian molek..takpo la takdok rezeki, dok abah? Gua amek nset, gua mesej adik gua tu, "padan muka lu. kahkahkah. "
 " Pahtu gane tu? Suruh je la g beli tiket bus, ade je kalu on da spot., pahtu gapo lagi abah?"

"Ho, takdi ado budok tino nak bunuh diri kat kbmall. Seriaiy bulu roma tengok." *Baca seraiay = meremang*.


 Whats? Suicide? Ish ish ish, apekes ni dik. Kan semalam akak dah tulis, jangan kecewA dengan result spm yang teruk. Haiya, tak baca blog akak la tuuwww! Muncung kasi panjang sikit ohkeyy =.=

Btw, gua taktahu la dengan pemikiran budak zaman sekarang. Ada probs sikit nak bunuh diri. Gua tengok dalam paper sekarang, banyak giler vav* kes-kes bunuh diri. APe hal? Dah takde tuhan? Dah cukup pahala engko himpun nak masuk syurga? Gua bukan emosional, cuma gua terkilan dengan sikap anak muda zaman sekarang. Gua pun banyak masalah der, tapi bukan bunuh diri jalan penyelesaiannya. Cuba lu duduk atas tikar sejadah, berdoa dekat Allah swt, konfirm lu lagi tenang. Tak percaya? Gua dah cuba, memang berkesan!




Jodoh, ajal dan kelahiran adalah ketentuan Allah, akan tetapi kita diberikan akal dan pilihan untuk berikhtiar.

3 comments:

Anonymous said...

mati x weh?

Anonymous said...

tu ah..bilion lg suai nk bnuh dri kot..

Aida Ismail said...

sempat diselamatkan tak ni? tengok dia dah terlepas. tapi baca blog sape entah tadi. rasanya alhamdulillah terselamat. semoga diberikan kesedaran, dan hidayah. Ya Allah. sedih tengok.