CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, September 14, 2011

Yes, New Hasfalini was born :)

Assalamualaikum wbt..


Sila lihat tajuk besar-besar, bukak mata luas-luas. *over bukan?* kuikuikui.. By the way, saya akan memulakan penulisan blog dengan imej yang baru. Ye, imej yang lebih bersih dan berilmiah dan bertamadun dan juga bla bla bla what so ever la kan. Contohnya paling ketara adalah penggunaan kata ganti nama, dulu asyik guna gua, aku...dan akhirnya saya memilih untuk menggunakan SAYA. Kenapa saya? Biarlah ianya menjadi rahsia. ececece. Lama saya meyepi, mencari identiti diri saya, mencari ke arah mana yang perlu saya tuju.


Saya mahu berubah, saya mahu menjadi orang yang matang, orang yang sentiasa redha ke atas segala ketentuanNYA. Jika sebelum ini, saya sering memberontak, saya sedih, saya marah, saya menangis dan paling keterlaluan, saya menjadi manusia yang sensitif, cepat merajuk.. Alhamdulillah, this ramadhan telah menganugerahkan saya suatu perasaan yang saya tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata. Tipu jika saya katakan saya telah berubah dengan sepenuhnya. Tidak, masih ada perangai-perangai keterlaluan saya, tapi saya masih berusaha, berusaha untuk menjadi manusia yang lebih baik sebab saya malu dengan diri saya sendiri. Saya renung langit dijunjung, saya pandang tanah yang dipijak, saya rasa amat kerdil, tersangat malu dengan Tuhan yang Maha Agung, Allah swt. Semoga kita semua memperoleh hidayah dan petunjuk dariNYa. Amin :)



And please all my lovely friends, jangan sangka saya baik, nope..i'm still wearing jeans, t'shirts, hang out dengan boys, it is still me. Still lagi as yang dulu, yang lepak sana sini, yang still gelak ketawa, nothings differents okay dear. :) Ianya suatu perubahan dari hati....Alhamdulillah, tenkiu Allah. 



till then we meet again. InsyaALLAH :)


love all <3

4 comments:

FA said...

May Allah grants you dear with His guidance and barakah:

Ili Nadhrah said...

bagus, new born.,semoga lini kuat :)

Ili Nadhrah said...

bagus, new born.,semoga lini kuat :)

Ili Nadhrah said...

bagus, new born.,semoga lini kuat :)