CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Monday, April 18, 2011

Pejam Celik Pejam Celik Pejam Tak Celik Celik

Assalamualaikum wbt...


Heyhoo peeps! yeay, gua dah semakin rajin menghupdate blog gua yang tak seberapa ni. Maklum lah, dirumah semuanya enak-enak belaka. Sambil goyang kaki layan cerita hindon kegemaran puan emak pun boleh tekan keyboard. See, betapa indahnya dunia bila berada dirumah. Bila dekat kampus, huh, terbera* pun terkejar-kejar, masakan mau menghupdate blog!  * ayat sungguh berpuitis ye! haha

Gua realise, dah hampir 22 tahun ( lusa cukup 22 tahun, take note! ) gua hidup kat dunia ni, dah dekat 3 tahun gua belajar dekat upm tu, apa yang gua dapat? Semakin hari gua hidup, gua lebih banyak mengikut rentak instead of mencipta rentak sendiri. Lu faham? Gua pun tak faham. huahuahua. Tapi ini serius. kadang-kadang gua rasa kecewa dengan pendirian diri gua, yang terlalu banyak berubah-ubah. Gua ingat lagi masa gua di semester 1 dulu. Gua tekad, macammana sekalipun gua mesti success dalam final exam, mesti dapat dean list! MESTI! dan hasilnya, sungguh memuaskan.Alhamdulillah  * penerapan unsur riak dan takbur. Tapi bila muncul semester3 seterusnya, hancuss. kenapa? sebab gua rasa hidup ni terlalu rugi untuk menjadi budak skema. huhu, terok giler pendirian gua kan?

Tadika :
 Gua semangat nak pergi kelas, tapi masa dekat tadika dulu, gua dah belajar jadik otai. Kecik-kecik dah tumbuk classmate sampai berdarah hidung. Dulu gua skema, pergi Tadika Islam Tadika Tengku Anis pakai tudung labuh. tudung pulak lipatnya sampai ke telinga. Masa tadika dulu, badan gua tak berapa nak kembang lagi, omputis kata, slimmm yuuu! Gua rasa gua gadis yang comel masa berumo 5 tahun. =.=

Sekolah Rendah :
 Gua banyak main, stat darjah tiga gua dah tubuhkan geng. Geng lepak tepi tangga. Haha, kejadahnya kecik-kecik dah gatai. Auww..By the way, masa kecik dulu, ada satu wabak pakai plastik kat tudung. Lu penah pakai tak? Jangan nak kencing gua la, majoriti budak perempuan pakai dulu hokeayyy. Ala, yang plastik jernih tu pakai kat tudung pastu tudung terbentuk dengan santeknya. Pernah pakai kan kan kan?

Sekolah Menengah :
 Gua ada tiga pengalaman sekolah menengah. Tapi gua paling suka sekolah dekat SMIP. dulu gua stay asrama dari form 1 sampai form 2. Form 3 gua kena reject sebab kantoi isap gam. Ok tipu, gua kena reject sebab gua bukan budak pandai. huhuhu. Masa sekolah menengah dulu, gua bajet otai der, pakai kain singkat, tudung singkat, Perghh, gua rasa stylo sangat gua masa tu. Tapi bila gua tengok budak sekolah sekarang pakai macam tu, gua rasa nak hambat satu dunia, haktuihhh betul! Tambah-tambah bila gua bakal jadi cikgu ni gua tak sabau nak sound budak-budak yang bajet stylo ni. hampeh! By the way, gua selalu berharap gua bertemu jodoh dengan ex smip, ntah motif pun gua taktau. =.= kalau lah jodoh gua tu budak bola ex smip, pergh pergh perghhhhh...*wondering..haha.


Ok dah, gua terlalu mengarut dah ni. EH, apa kaitan dengan tajuk kat atas? Takde la, gua saje nak ingatkan kita semua termasuklah diri gua yang serba naif ni tentang kematian. Mengingati mati tu kan sunat. :) 

Kematian pasti dihadapi oleh setiap orang sebagaimana firman Allah yang bermaksud: "Setiap yang bernyawa pasti akan mati." (Al-Anbia': 34). Oleh itu petanda bagi orang yang sentiasa mengingati mati ia sentiasa memperbanyakkan amal perbuatan yang baik sepanjang hidupnya.



 Gambar gua masa 5 tahun, cun kan kan kan?

Luv, As.  

6 comments:

ashraf04 said...

2 cm bdak laki je as???haha

Anonymous said...

2 je ke pengalaman kt smip dlu?? hehe

Kelas kU p@Gi said...

hahah...lekat plastik jernih...aku ingat bakpo la budok tino paka goni sokmo g sekoloh dulu???ingat wajib keno paka, rupa rupanya nak stylo upernya....caitt...

lini hasnan said...

ashraf04 : ceeesss, kuang asam. Comey giler gambar aku mu oyak supo laki!

lini hasnan said...

anon : haha, banyak g, memori skodeng budok laki masa sek die g surau, lepok depe koop minum air roselle. haha. banyak wei

lini hasnan said...

lekat plastik jernih bukan style la, sajo nok suroh tudung jadi bulat molek...hehehe